Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
 

Kalendarz brań

Najnowsze ogłoszenia

tutaj lista najnowszych kilku ogloszen jak na elka.fm

reklama

Dowcipy

Łowi rybak ryby, ale nie biorą. Siedzi tak, mocząc sobie kij, przez pięć godzin głodny, niewyspany i mokry, bo tu jeszcze deszcz zaczął padać, i w końcu powiada:
- Jakbym nie wiedział, że to uspokaja nerwy, tobym to wszystko rzucił w cholerę!

Najnowsze ogłoszenia



Kontakt z redakcją


  Napisz do nas:
ryby@elka.fm

Telefon komórkowy: Artur Grobecki
605-138-648
065 529 56 78 



Reklama

Twoja reklama w portalu ryby.elka.pl! Skontaktuj się z przedstawicielem handlowym:
e-mail: reklama@elka.pl
tel. 65 529 56 78 (centrala Radia Elka)
 

Sum na trolling

 - W czwartek 24 października wybrałem się na łódkę nad jezioro Krzyckie - rozpoczyna swoją opowieść Tomasz Lazarowicz - metodą połowu był trolling. Na wodę wypłynąłem po godzinie dziewiątej. Początkowo nic się nie działo. Wędkarz,e którzy przyjechali wcześniej narzekali, że nic nie bierze i ''zwijali'' się do domu. Najpierw zacząłem obławiać południową część jeziora. Zauważyłem jednak że ryby, które tam były jeszcze w piątek przegrupowały się w inne miejsce. Popłynąłem więc w przeciwnym kierunku. Po drodze miałem pierwsze branie i wyciągnąłem sandacza - 53cm. Pół godziny później około 13,40,podczas wykonywania nawrotu ,nastąpiło branie. Było tak silne, że wędka wypadła z uchwytu i znalazła się w wodzie.Na szczęście utrzymywała się na wodzie.Włączyłem wsteczny bieg, chwyciłem ją i stwierdziłem że chyba mam zaczep. Pomyślałem, że podpłynę do,,zaczepu'' i spróbuję odhaczyć go ciągnąc w drugą stronę. Kilka razy szarpnąłem a że nie dawało to efektu zacząłem odpływać w przeciwnym kierunku. W tym momencie ryba ruszyła i zaczęła wyciągać linkę z kołowrotka. Uzmysłowiłem sobie, że zawadą o którą zahaczyłem jest sum. Zaczęła się walka. Pływałem z rybą około 40 minut zanim ją zobaczyłem. Moim ''zaczepem'' okazał się sum. Jedynym miejscem gdzie mogłem udanie skończyć hol była plaża. Jednak najpierw muszę go wymęczyć,najbardziej jak tylko się da. Po 90 minutach walki,wpłynąłem na plażę i z pomocą kolegów po kiju wyciągnąłem rybę na brzeg.Po zmierzeniu i zważeniu okazało się że sum ma 195cm i  38,5kg.  Sprzęt użyty do połowu to:wędka Shimano Sensilite Specjal 270  cw 10-30g  , kołowrotek Cormoran Corcast  Super Spin ,plecionka Daiwa tournament-0,16mm ,wobler Rapala - kończy relację Tomasz Lazarowicz. Ryba została zgłoszona do konkursu na Rybę Roku 

 

Komentarze 

 
#1 2013-11-02 09:29
Piękna ryba, gratulacje :)
Cytować
 
 
#2 2013-11-03 09:27
Amazing!!!!! Congratki !!!
Cytować
 
 
#3 2013-11-03 11:21
Została zgłoszona do konkursu , a czy została wypuszczona do wody ????? NIE
Cytować
 
 
#4 2013-11-03 15:20
kolega Zbiera smalec bo przecież zima idzie.
Kiedy ludzie się nauczą , że wędkarstwo to hobby i radość z walki z rybą.
Przez takich wędkarzy już niedługo będzie można już tylko walczyć, ale z płocią czy krąpiem.
Cytować
 
 
#5 2013-11-03 16:53
ja na pewno bym zabrał bo mam takie prawo do tego
Cytować
 
 
#6 2013-11-03 17:10
E tam trolling to już nie wędkarstwo...
Cytować
 
 
#7 2013-11-03 20:31
wiem ze nie kazdego moze stac na to by jedzenie do smietnika wyrzucac co jest też w naszej kulturze grzechem, ale ryby co jemy w domu maja do paru kg , a ten sum czy bedze super smaczny? Nieuważam rowniez ze kolega jest jak wy to nazywacie ,,miesazem" czy inny obrazliwe ksywki ale fajnie by było gdyby mogla rozmnazac dalej i by inny wedkarz tez miał szanse holowac taką rybę skoro wszycy wiemy ze z roku na rok jest coraz gorzej, a interent tylko nagłasnia pojedyncze przypadki, czy niepowinnismy tego docenic?
Cytować
 
 
#8 2013-11-04 16:54
a na dodatek ryba złowiona za ogon - czyli nieregulaminowo, ale wedkarz juz o tym nie wspomina ...
Cytować
 
 
#9 2013-11-04 19:44
Kolego jak złapiesz takiego suma to spróbuj wędzonego! Pyszny, na prawdę palce lizać... Dla sportu to idźcie sobie pobiegać. Ja opłacam kartę wiec mam prawo rybkę sobie zabrać. Na miejscu kolegi po kiju już bym wkładał do wędzarni. Problemem nie jest to że ktoś zabiera rybę które de facto się mu należy, ale to jak działa nasze PZW.
Cytować
 
 
#10 2013-11-04 22:19
Mało to powinno was interesowac czy go wypuścił czy nie, ma prawo zabrac więc takie komentarze są zbędne
Cytować
 
 
#11 2013-11-05 11:26
ma prawo wziasc rybe i to niejest złe ze ja wezmie, ale czy taki sum jest smaczny czy zje go w całosci??? i to ze złowił za ogon to tez nieuczciwe, moze na szarpaka?
Cytować
 
 
#12 2013-11-05 12:09
Moim zdaniem Głowny Zarząd PZW powinien w regulamin pzw dadać jeden pkt " Ryby powyżej (kg do ustalenia) są rybami sportowymi i jest zakaz ich zabierania" Proste !
Cytować
 
 
#13 2013-11-05 12:26
ma prawo zabierać owszem.
Ale nie wkurza was wędkarzy fakt, że wypad na rybki kończy się przeważnie bez rybek?
Byłem w Szwecji i tam jakoś nikt ryb nie bierze, a u nas masówka - wszystko co idzie. Tam jest co łapać - zróbmy u nas to samo. Niech ta ryba się odrodzi, a potem zabierać ( z rozwagą )
Cytować
 
 
#14 2013-11-05 16:46
Panowie należy sobie zdać sprawę że nasze branie ryb czy tez nie to kropla, przy rabunkowej gospodarce przemysłowej, odłowach i słabym zarybianiu. Efekt, pretensje wzajemnie do siebie kto bierze mięso a kto nie. Pozdrawiam
Cytować
 
 
#15 2013-11-05 20:05
nie wiem ile wy bierzecie ryb w roku, ale ja około 5 sztuk(inną sprawą jest że rzadko bywam na rybach), a płace za karte około 280 zł. wiec nie róbmy sobie wyrzutów, bo tacy jak ja to nie kusole tak jak sąsiad co siecią ciągnie... nie do jednego koszyka ...
Cytować
 
 
#16 2013-11-05 20:18
Gdy bym złapał taką rybę też bym ją zabrał.Regulamin tego nie zabrania,więc wara od Tego gościa.Pewnie niektórym gul skoczył że to nie oni wyciągnęli tą rybę.Ci którzy łowią na koguty(na szarpaka)dobrze wiedzą ile ryb jest podhaczonych (nawet 80%) a nikt tej metody nie zabrania.Sum ma bardzo małe oczy więc gdy zawinął po ataku mógł się podhaczyć.Jednak widać że ryba trafiła na mistrza bo i tak sobie z nią poradził,a nie jeden by spaprał taką szansę.Wielkie gratki-RYBA ROKU--( chyba największy sum wyciągnięty na wędkę z jezior w naszym regionie)
Cytować
 
 
#17 2013-11-05 22:19
wolę że każdy z nas sobie ją złowi niz kłósownicy biorą setki kg...
Cytować
 
 
#18 2013-11-06 13:27
Co do suma to akurat uważam, że każdy powinien go brać, bo.... jest go w gołanicach dużo, powiedziałbym, za dużo. Niepotrzebnie rozgłosił , że za ogon to się niektórzy czepiają. Sam złapałem za ogon i co z tego? Jak sandacz przydusza gumę i zaczepiasz go od spodu to też podhaczasz...a takie brania są bardzo często.
Cytować
 
 
#19 2013-11-06 17:08
panowie przeczytajcie sobie regulamin pzw i jest jasno napisane ze zabrania sie metody "szarpaka", wiec ten pan nie mial prawa go zabrac bo kazde zahaczenie ryby nie za pysk to szarpak - widac jak znacie przepisy ...
Cytować
 
 
#20 2013-11-06 19:47
Tak to był szarpak, gdzie prokuratura i jego rodzice?co na to dzieci!!!!!?????
Cytować
 
 
#21 2013-11-07 10:17
Widać tę zazdrość, która przemawia przez niektórych wędkarzy. Proponuję nie jęczeć tylko poznać tajniki i samemu takie łowić. Wtedy dziwnym trafem na pewno ich nie wypuścicie. No ale to zazdrośnicy maja problem a nie normalni ludzie.
Cytować
 
 
#22 2013-11-07 16:08
skoro złapał go za ogon tz ze na szarpaka i jesli niezrobił tego umyslnie powinien ryby wypuscic do wody, złowic rybe a złapac to co innego.... popieram komentarz nr 20 , gdzie władze pzw, jego rodzice i prokuratura.... wstyd
Cytować
 
 
#23 2013-11-07 17:17
ojjj - naprawde bym zazdroscil i to bardzo jakby ryba była zlowiona prawidłowo i nic bym nie mial do tego ze ten pan sobie ta rybe bierze ... ale jak ryba zostaa wyciagnieta z wody w takich okolicznosciach to nie jest to zaden powód do dumy ... wrecz przeciwnie - siara ze ten ktos jeszcze dał rybe do konkursu ...
Cytować
 
 
#24 2013-11-07 20:08
Z małą przyjemnoęcią czytam wpisy na
Elce.Dochodze do wniosku że nic się nie oplaca umieszczać na TYM portalu.
Za każdym razem co się ukarze co kolwiek!!!.Zaraz jest ktytykowane,
osoby(wędkarze) wręcz linczowani przez internałtów.
Nasówa się pytanie w jakim kierunku dalej idzje TEN portal.Najgorsze że redakcja akceptuje wszystkie wpisy.
Reasumując,gratuluje Panu Tomkowi ładnej ryby,a zarazem niech inni wędkarze się zastanowią na wysyłaniem tego typu relacj,czy warto?.
Pozdrawiam
Cytować
 
 
#25 2013-11-08 15:22
Ryba.zlowiona za ogon jest zlowiana metoda kuksownicza na tzw szarpak , gdzie są władze lub przedstawiciele pzw, mandaty?! Jeśli tak same władze do tego podchodzą i spływa po nich jak po kaczce metoda no kill niebedzie miała sensu, zacznijmy modernizacje od najwaznijeszych szczebli....
Cytować
 
 
#26 2013-11-09 13:34
Wszyscy tutaj dyskutują na temat suma który został złowiony za ogon a ja nie doczytałem się takiej informacji w powyższym artykule. Proszę podać źródło tej informacji???
Cytować
 
 
#27 2013-11-09 21:32
ALE ZAZDROSC PRZEMAWIA PRZEZ TYCH WEDKARZY POJECHALI PO TOBIE TOMEKU MIMO TO GRATULACJE
Cytować
 
 
#28 2013-11-10 10:31
Gdy wszystko się działo , byłem z psem przed plaża i widziałem wszytko;)plotki które w komentarzach występują nie są plotkami ...
Cytować
 
 
#29 2013-11-11 11:17
anonim masz rację byłeś na plaży widziałem Cię jak trzymałeś coś w ręku ale to nie był papieros. Więc co to było?
Cytować
 
 
#30 2013-11-11 16:35
to byl portfel, ktory wyszarpał wedkarzowi szarpiacego suma z jeziora - ale skoro wyszarpanie ryby z wody to nic takiego i wiekszosc wedkarzowi gratuluje to pogratulujmy anominowi wyszarpania portfela - w końcu to nic sie nie stało i z dumą moze to zgłosis na "rybe roku"
Cytować
 
 
#31 2013-11-11 20:46
Jeśli byłem z psem a ty widziałeś mnie z papierosem tz ze masz problemy z wzrokiem, przez takich jak wy ryb niema i niemow na mnie zle bo pisze jak było, potraficie oczerniać prawdę i brać na szarpana i niewymiary ile się da, mam nadzieje ze portal Elka niedopusci do konkursu tej ryby , na szczęście kostka był uczciwy i wiarygodny , a prsedwszytkim ryby wypuszcza bo njd zje 40kg ryby
Cytować
 
 
#32 2013-11-12 13:42
W jednym ze starych słowników przeczytałem: „Szarpak” – to stara, drastyczna metoda kłusownicza. Nie stosuje się do niej żadnej przynęty – tylko obciążoną kotwicę – bardzo dużą i bardzo ostrą. Ryby tą metodą łowi się, podcinając je za dowolne fragmenty ciała... 8 ust.1 pkt 7 Ustawy Rybackiej zabrania połowu ryb narzędziami kaleczącymi, ale od razu wskazuje „z wyjątkiem sznurów hakowych, haczyka wędki i harpuna kuszy” "szarpak"-definicja-Jeżeli wędkarz celowo dopuszcza się do pochwycenia ryby za brzuch lub grzbiet,używając narzędzi kaleczących.Cytat- fragmenty autorstwa Prof. dr hab. Wojciecha Radeckiego „Szarpak” – Wędkarski Świat – październik 2005r.Jak widać niektóre z tych komentarzy to zwykłe kłamstwa,a osoby które to wypisują powinny się wstydzić.Podłość,zawiść,zazdrość i głupota ludzka nie ma granic.Być może któryś z tych" pseudo-komentatorów" doznał w dzieciństwie ( szarpaka mózgu ) i tak mu zostało do dziś.Gratulacje panie Tomku,grunt to nie przejmować się głupimi komentarzami.
Cytować
 
 
#33 2013-11-12 16:37
to chyba czytales słownik dla przedszkolaków - teraz szarpakowcy stosują zestaw z woblerami, gumami itd.(przy kontroli sa legalni) szapią juz nie tylko kotwicami, a pojedynczymi hakami z główką - fakt jest taki ze jezeli ryba niezlowiona za pysk to wyszarpana - czyli metodą klusownicza .. i nie ma czego gratulowac tylko wstydzic sie jest czego ze wyszarpanej ryby sie nie wypuszcza - jedynie co mozna pogratulowac to tego ze ta rybe udało sie na brzeg wyciagnac bo napewno nie bylo łatwo
Cytować
 
 
#34 2013-11-12 19:10
Oczywiście się zgadzam. Jaki to szarpak??? Gość płynął z woblerem i zahaczył suma. Chciał go podczepić? Celowo celował woblerem? Nie. Co najważniejsze - wyholował tego suma. Ile razy słyszałem w tym roku - miałem suma i... się urwał. Pogratulować należy wyciągnięcia tej ryby, bo nie każdy potrafiłby ponad 1,5 h holować rybę. Co drugi by zerwał zestaw.
Cytować
 
 
#35 2013-11-12 22:05
Patzte tak na nr komentarze i każdy każdego osadza, komentarz na temat szarpa i jest prawdziwy ale też ostani jak najbardziej , widocznie jeśli to prawda było nie słowo to gratulacje i wszytko na ten temat ale też komentarze inne na teamy szarpaka uważam za prawdziwe
Cytować
 
 
#36 2013-11-13 21:16
A ja to widzę w ten sposób:
Ludzie chodzili sobie po plaży i wyobrażali sobie, że ich życie jest takie beznadziejne a problemy dnia codziennego wydają się przeogromne. Nagle jednak na horyzoncie zdarzeń pojawił się On człowiek o wielkiej pasji. Jednym ruchem ręki poskromił olbrzyma z głębin. Zabiły dzwony w pobliskim kościele a mieszkańcy pobliskiej miejscowości wylegli na ulice. Oto narodził się bohater! Legenda!
Cytować
 
 
#37 2014-01-21 20:31
Brawo poeto rodzimy. Niech spłyną na Niego hymny.Toć jest prawda wszelaka. On nie łowił na szarpaka!
Cytować
 
 
#38 2014-04-19 20:12
niewidze tej dlugosci na foto,chyba ze ma pan ok 2,4m wysokosci,sporo pan dolozyl do tego suma
Cytować
 

Dodaj komentarz

reklama
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.

Kod antysapmowy
Odśwież

reklama