Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
 

Kalendarz brań

Najnowsze ogłoszenia

tutaj lista najnowszych kilku ogloszen jak na elka.fm

reklama

Dowcipy

Wędkarz opowiada kolegom o swoim ostatnim sukcesie wędkarskim. W pewnej chwili przerywa i mówi:
- Zresztą, co wam będę opowiadał... kiedy wyciągnąłem tego suma, woda w jeziorze obniżyła się o pół metra!

Najnowsze ogłoszenia



Kontakt z redakcją


  Napisz do nas:
ryby@elka.fm

Telefon komórkowy: Artur Grobecki
605-138-648
065 529 56 78 



Reklama

Twoja reklama w portalu ryby.elka.pl! Skontaktuj się z przedstawicielem handlowym:
e-mail: reklama@elka.pl
tel. 65 529 56 78 (centrala Radia Elka)
 

Dyskryminacja w majestacie ustawy związkowej ?

Na stronie PZW Poznań ukazał się w opinii większości wędkarzy leszczyńskich skandaliczny komentarz do opłat i porozumień. Ościenny okręg próbuje wymusić w nim na okręgu leszczyńskim zapłacenie 650 tysięcy złotych ! za porozumienie na rok 2013. Powołuje się tu na uchwałę 154/12  ZG PZW. Nie wiedzieć dlaczego zakłada ona w tym konkretnym przypadku i wręcz narzuca partycypację w kosztach utrzymania wód okręgu poznańskiego, które znajdują się na terenie

działania okręgu leszczyńskiego . Należy się w tym miejscu zapytać kto był inicjatorem tej uchwały i w jaki sposób doszło do jej uchwalenia. Sądząc po jej treści ma ona na celu załatwienia partykularnych interesów kilku okręgom w kraju, a nie służeniu wędkarzom. Sytuacja jest absurdalna - jeden okręg nie radzi sobie z utrzymaniem wód więc powołuje się na ustawę ZG PZW i wymusza na drugim by ten mu ''pomógł''.Sam zaś czerpie profity z wydanych zezwoleń oraz z odłowów. W przypadku Leszna i Poznania rozwiązanie jest proste, skoro niektóre wody tak bardzo obarczają okręg poznański finansowo, to niech przekaże je w ramach ''przyjaźni  i troski o wędkarzy - bo przecież celem związku jest dobro wędkarzy -  okręgowi leszczyńskiemu, który ze pewnością udźwignie koszty ich zarybienia i utrzymania. W końcu skoro władze ZG PZW mogły powołać do życia uchwałę o partycypacji w utrzymaniu wód, co za problem dla tych samych twórców uchwalić ustęp o możliwości przekazania wód innemu okręgowi, który jest bardziej wydolny finansowo, a nie wymuszać pomoc okręgowi, który sobie nie radzi. To chyba bardziej logiczne i sprawiedliwe. Okręg poznański oddając wody nie będzie musiał martwić się o zarybienia, odłowy,koszty utrzymania rybaków, straży itp. Można tylko gdybać co może stać się przez nieszczęsną uchwałę ZG PZW.  W jej myśl można teraz swobodnie  organizować ''podchody''  na sąsiadów zza miedzy. Należy tylko za wszelką cenę wygrać przetarg na ternie ''wrogiego'' okręgu i hulaj dusza piekła nie ma,  bo przecież utrzymaniem ''zdobycznych'' wód obciąży się okręg, który ten przetarg przegrał a na którego terenie wody się znajdują. W końcu ZG PZW zobowiązał do partycypacji w kosztach ich utrzymania i wszystko gra. Głupota ? bezczelność?, beztroska?, czy celowe działanie konkretnego lobby. Oprócz tego w opublikowanym przez okręg poznański tekście mamy do czynienia ze zjawiskiem dyskryminacji wędkarzy z okręgu PZW Leszno. Ponieważ ,jak czytamy w komentarzu zamieszczonym na stronie okręgu PZW Poznań ,,Opłata roczna za wędkowanie na wodach ogólnodostępnych dla Członków PZW spoza okręgu poznańskiego wynosi 170,00 zł. Opłatę ulgową w wysokości 85,00zł wnoszą członkowie okręgów, które udziela na zasadzie wzajemności takiej samej ulgi w opłacie dla członków Okręgu Poznańskiego. Nie dotyczy to Członków Okręgu Leszczyńskiego. (Wykaz okręgów, które udzieliły stosownych ulg, zostanie opublikowany na stronie Internetowej Okręgu i będzie sukcesywnie uzupełniany.)'' To jawna dyskryminacja, pomijając fakt, że okręg leszczyński w zeszłym roku stosował zasadę wzajemnych zniżek dla wędkarzy poznańskich. Dyskryminacja jaka spotyka tu leszczyńskich wędkarzy nie jest to już tylko sprawą związkową, ale ociera się prawo. Jakakolwiek bowiem forma dyskryminacji osób w państwie prawa jakim jest RP jest zabroniona ! Okręg poznański jest gospodarzem wód i może sobie dowolnie ustalać stawki za wędkowanie, ale dyskryminując wędkarzy z jakiegokolwiek okręgu naraża się na przykre konsekwencje prawne. Z tego co nieoficjalnie wiadomo okręg leszczyński podjął już pierwsze działania w tej sprawie. Czytając dalej trafiamy na kolejny smaczek otóż: ,, .. Jednocześnie informujemy, że zgodnie z Uchwałą Zarządu Okręgu PZW w Poznaniu Nr 168/12 z 27.09.2012r. o składkach członkowskich na zagospodarowanie i ochronę wód, wędkarze, którzy zmieniają przynależność i przechodzą do Okręgu Poznańskiego korzystają z wszelkich ulg w składach członkowskich m.in. ulgi za kontynuację członkostwa i posiadane odznaczenia, tak jak członkowie Okręgu PZW Poznań'' Jeśli ktoś miał wątpliwości to teraz już wie, że jest to celowa polityka kierowana przeciwko wędkarzom okręgu leszczyńskiego. Przypominamy o fakcie, że okręg poznański posiada także wody w obszarze działania innych okręgów i nie wystosował względem wędkarzy z tych okręgów podobnych żądań ani sugestii jak względem Leszna. Polski Związek Wędkarski jest organizacją zrzeszającą olbrzymie rzesze wędkarzy, niezrozumiałe jest dopuszczanie do tego typu działań . Jeśli Zarząd Główny PZW nie będzie ingerował i ucinał tego typu praktyk, należy się zastanowić na sensem jego istnienia.  We władzach ZG powinny znajdować się osoby niezależne i przygotowane merytorycznie i z pewnością jest ich tam sporo, ale pojawiła się niestety grupa osób lobbujących tylko interesy własne i  swoich okręgów. Czy PZW to jeszcze PZW czy ZPOW ? - Związek Polskich Okręgów Wędkarskich, w którym każdy okręg robi co mu się podoba. Jeśli jest to nadal PZW, to jednym rozwiązaniem jest jedna składka na wszystkie wody związkowe,a nie serwowanie wędkarzom niespodzianek w postaci wysokich opłat różnych zasad i reszty bałaganu. Wędkarstwo to hobby i pasja ,a nie miejsce na ''zbijanie kasy'' i prowadzenie ''wojenek'' między lokalnymi ''watażkami'', którzy tylko czyhają by zaanetktować terytorium, lub podebrać ''żołnierzy'' przygranicznemu okręgowi. Oby zamiast ''zwycięstwa'' nie okazało się, że nie ma już z kim  i o co walczyć bo większość założy towarzystwa wędkarskie z rybnymi i atrakcyjnymi wodami i nie wykupi zezwoleń choćby były tylko za złotówkę. W kontekście intensywnych odłowów rybackich, zjawiska kłusownictwa, braku dbałości o dojazdy na łowiska, lekceważenia środowiska wędkarzy przez niektórych właścicieli wód, należy zastanowić się ,czy warto wykupywać drogie zezwolenia, które zamiast rekreacji i pozytywnych emocji przynoszą nam tylko frustrację i stres. 

 

 

 

Komentarze 

 
#1 2012-12-04 08:07
oplaty za duże , ryb coraz mniej przez odłowy, dojechec niema jak pod jezioko trzeba isc 500m z colym oporzadzeniem i takich jezior jest conajmniej ze 20 albio wiecej bo nie bylem na wszystkich okregu poznan i leszno
Cytować
 
 
#2 2012-12-04 08:48
Jako wędkarz to już teraz mam to wszystko w d....e. ZG PZW też ma to w tym samym miejscu. Tam gdzie chcę wędkować to płacę i do czego mi służy PZW ? Niech to będzie organizacja czysto sportowa i konieć. A my wędkarze pozakładamy stowarzyszenia i będziemy gospodarować na wodach. Są tego przykłady nawet nie tak daleko od Leszna. Poznań padnie, bo Leszna już właściwie nie ma, jak się im zabierze wody "państwowe" na które zostaną ogłoszone nowe przetargi. Trzeba do nich stanąć nie jako PZW tylko osoby fizyczne ale stowarzyszone. To rozwiązanie to wielka niewiadoma bo polacy potrafią tylko dyskutować a jak trzeba się zabrać do roboty to nie ma komu. Na 2013 należy Poznań zignorować i czakać na reakcję. Ale moje życzenia nie są w smak tym co wędkarstwo traktują jako sposób na adobycie mięsa a nie rekreację.
Cytować
 
 
#3 2012-12-04 10:20
Proszę sobie sprawdzić czy pozostałe wody okręgu PZW Poznań są też tak intensywnie odławiane jak te leżące na terytorium PZW Leszno!! Jeżeli komuś nie chce się szukać to odpowiem że NIE !!!
Cytować
 
 
#4 2012-12-04 11:02
Należy zapytać gdzie trafiają ryby odławiane przez PZW Poznań ich los w większości "dopełnia się" w sklepie rybnym prowadzonym przez okręg. Przecież organizacja PZW nie jest dla wędkarzy tylko dla działaczy, którzy muszą napchać się do pełna. Gospodarstwa rybackie miały prawo do odłowów gospodarczych robiły to przez wiele lat zachowując populację zarodową, bo nie sztuka nachapać się w jednym roku. Zezwolenia na te wody kosztowały krocie, ale wielu wędkarzy płaciło, bo szansa złowienia medalowego okazu przy wyjazdach tylko w sobotę czy niedzielę była bardzo duża obecnie na wodzie PZW, czyli wodzie wszystkich wędkarzy to jak trafienie 6-ki w totolotka. W ubiegłym roku odłowy selekcyjne, „bo do takich ma prawo PZW” na wodach byłego PGR Osieczna przypominały polowanie z nagonką - czesano wzdłuż i wszerz setkami metrów sieci, były skuteczne do tego stopnia, że w roku bieżącym nie odłowiono prawie nic bo nic nie zostało. Tkwiąca w głębokim PRL-u organizacja zapomniała, po co jest powołana i kto stanowi jej siłę – bez wędkarzy pozostaną sami „działacze”, którzy po odcięciu dochodów ze składek rozejdą się cichaczem do domów i w bujanych fotelach będą planować wyjazdy na ryby do Norwegi czy nawet do Czech gdzie nad własne interesy działacze postawili na wędkarzy i na dobro powierzonych im wód.
Cytować
 
 
#5 2012-12-04 12:58
Działacze Okręgu Poznań na terytorium Okręgu Leszno prowadzą gospodarkę rabunkową, niczym się nie różniącą od kłusowania, biorą co tylko się da. Panowie wstyd i hańba dla polskiego wędkarstwa.
Cytować
 
 
#6 2012-12-04 13:05
W Zarządzie Głównym PZW trzeba zrobić porządek jak w PZPN inaczej nic się nie zmieni, a polskie wędkarstwo powoli padnie.
Cytować
 
 
#7 2012-12-04 16:34
Jeśli liczą na to, że przejdę na "ciemną stronę mocy" (PZW Poznań), to się grubo pomylili. Nie dostaną ani grosza. Nie zamierzam dłużej finansować poznańskiego oddziału tej "ferajny", która nie jest ani polska, ani wędkarska. To właśnie dzięki Poznańskiemu Związkowi "Wędkarskiemu" jeziora w naszym regionie obecnie są w stanie klęski ekologicznej (i nikt tego nie kontroluje). Traktują jeziora jak stawy hodowlane, tyle że nie inwestują w nie. Do tego traktują nas wręcz po faszystowsku.
Jak nie mają na utrzymanie jezior w naszym regionie, to niech je oddają (nawet bez ryb). Można nawet podnieść składkę w Lesznie na zarybianie. Powoli byśmy sobie poradzili, nawet z kłusownictwem. Pozdrawiam wszystkich wędkarzy dobrej woli, a szczególnie Pana Redaktora za mocny artykuł.
Cytować
 
 
#8 2012-12-04 16:45
W zaistniałej sytuacji może wreszcie się dowiemy jakich to mamy mocnych działaczy w naszym czyli OZW leszno , co potrafią zrobić dla zwykłych wędkarzy , trzeba mocno naciskać na ZG PZW, przecież są oni utrzymywani w pewnej części z naszych składek , a jak nie to utworzyć stowarzyszenie region Leszno i całość pieniędzy będzie pozostawała u nas.
Cytować
 
 
#9 2012-12-04 18:49
Jeżeli chociaż za połowę tego haraczu nasz okręg zarybi nasze wody to wszyscy O-ją PZW Poznań
Cytować
 
 
#10 2012-12-04 19:23
WITAM WSZYSTKICH.

PROPONUJĘ, ABY WSZYSCY WĘDKARZE Z OKRĘGU LESZCZYŃSKIEGO ZBOJKOTOWALI OKRĘG POZNAŃSKI I NIE WYKUPOWALI SKŁADKI NA ICH WODY !!!!!!
Cytować
 
 
#11 2012-12-04 20:14
Bardzo dobrze napisane. Też uważam, że powinniśmy przejąć ich wody, skoro sobie z nimi nie radzą. Nieporozumieniem dla mnie jest fakt, że chociażby płynąca niedaleko Rawicza Orla należy do okręgu poznańskiego. Łowię tam od kilku lat i nigdy nie widziałem żadnej kontroli, a kłusownictwo jest olbrzymie. Ciekawe, co będzie też ze zbiornikiem w Jutrosinie. Póki co chyba nie ma tam gospodarza, ale z tego co słyszałem okręg poznański rości sobie prawa do tej wody i pewnie będzie się starał także ją zagarnąć.
Cytować
 
 
#12 2012-12-04 20:28
JA MAM DOSC WĘDKOWANIA BEZ RYB ZA TAK GRUBE PIENIĄDZE.POSTANOWIŁEM ZA ROK WOGÓLE ZREZYGNOWAC Z Z JAKICHKOLWIEK OPŁAT.JAK BEDE CHCIAŁ TO SOBIE POJADE NA ŁOWISKA OPŁACANE DAM 15 ZŁ I NAPEWNO NIE ZŁAPIĘ MNIEJSZEJ RYBY NIŻ NAD JEZIOREM A I ZA DOJAZD DO ŁOWISKA NIE ZAPŁACĘ MANDATU.WIĘC WYBÓR JEST PROSTY JAK DLA MNIE. OCZYWIŚCIE NIE NAMAWIAM KOLEGÓW WĘDKARZY DO TEGO, KARZDY ZROBI JAK UWAŻA, JA PO PROSTU MAM DOŚĆ TEGO ZŁODZIEJSTWA.
Cytować
 
 
#13 2012-12-04 20:31
Zapał jak widzę rośnie! Ciekawe ilu z Was pojawi się na najbliższych zebraniach i wyborach? Z reguły jest to 10 % stanu osobowego kół.
Cytować
 
 
#14 2012-12-04 20:54
panowie po co tyle gadać ja już postanowiłem na 2013 nie wykupie zezwolenia na wody poznania i wam radze to samo lecz całkowity - zamierzony efekt wszyscy osiągniemy czyniąc to co ja na pewno to odczują
Cytować
 
 
#15 2012-12-04 21:06
JUż dawno pisałem o PZW jako betonie rodem z PRL-u. Nikt nie słuchał. Mamy kilku działaczy działających na szkodę wędkarzy, trzeba pietnować takie zachowania. Beton z PZW jest do ruszenia tylko trzeba iść za ciosem. To co okręg poznański robi dla Leszna jest obrzydliwe, jest nikczemne. Mają rację Ci, krorzy w przyszłym roku nie zapłacą. Ja też, mimo porozumienia ?, nie wiem czy będzie z Wrocławiem. już więcej nie zapłacę na PZW Poznań. To co wyprawia okręg we Wrocławiu z odłowami na Baryczy np. też jest bardzo złe. Jednak jak wiadomo chodzi o pieniądze z osrodka zarybieniowego i szkoda że niektorzy wędkarze " koledzy" pomagają w tym ochoczo. Już dawno, kilka lat temu pisałem o powstaniu towarzystwa na terenie Góry! Wyśmiano mnie, teraz staje się coraz realniejsze to co kiedyś mówiłem . Ten związek nie dba o nas- zadbajmy sięc sami o siebie!
Cytować
 
 
#16 2012-12-05 11:18
Do Sylwka. Orla była w 2004 r. do wzięcia, a że Wrocław i Leszno jej nie chciały to wziął Poznań. Piszesz powinniśmy przejąć ich wody, ale nic nie jest za darmo. Najpierw Poznań musi z nich zrezygnować, a później trzeba startować i wygrywać przetargi na wody. Ale przede wszystkim mieć pieniądze na dzierżawy i coroczne obowiązkowe zarybienia.
Cytować
 
 
#17 2012-12-05 11:18
Chciałbym zapytać kolegów wędkujących na wodach PZW Poznań w okolicach Krzywinia tj. Żelazno, Cichowo, Mościszki, Zbęchy, Dębiec,Wojnowice, Zgliniec jaką gospodarkę prowadzi PZW Poznań ? skoro wody stają się " nie atrakcyjne dla wędkarzy ".Tyle co ja się orientuję to PZW Poznań na tych wodach prowadzi typową gospodarkę rabunkową, i dopuki te wody będą należeć do nich nic się nie zmieni, chyba,że sami weźmiemy sprawy w swoje ręce.Popieram apel nie wykupywania zezwoleń na okręg poznański.
Cytować
 
 
#18 2012-12-05 12:40
Ale ja już zanęciłem i co teraz ?
Cytować
 
 
#19 2012-12-05 12:49
A czemu nie piszesz o taczkach ?
Cytować
 
 
#20 2012-12-05 16:18
Szanowni koledzy wędkarze Okręgu PZW Leszno.Już kilka lat temu próbowano "sprzedać" nas do Okręgu Poznańskiego.Było to celowe działanie władz z Panem Prezesem Marianem W.na czele. Wyłącznie działania grupki zaangażowanych osób w uratowanie naszego okręgu /rozmowy w ZG PZW + ostre starcie w czasie ostatniego zebrania sprawozdawczo - wyborczego w 2009r./ nie doprowadziły do "połączenia" obu okręgów. Okręg Poznański zawsze traktował leszczynian jak igłę w oku. To przecież wody położone w granicach Okręgu Leszczyńskiego przynosiły Poznaniowi kolosalne zyski.Dotyczy to opłat, jak również rabunkowych odłowów. Ustanawiając opłaty na rok 2013 Okręg poznański celowo stosuje szantaż,dyskryminację i kontrabandę.
Nie ma drastycznych słów w słowniku ludzi kulturalnych, aby w języku polskim, ocenić to działanie.Rodzi się natomiast pytanie o przeciwdziałanie takiej praktyce.Czy oczekujący na wybór Prezesa, Pan Grzegorz W. jest na tyle odważnym, aby pokazać się twardym i nieustępliwym człowiekiem i nie pozwolić, aby nam urządzano tego typu działania.Jeśli tak się nie stanie, to jestem przekonany,ża towarzystwo z ul.Słowiańskiej w Lesznie będzie mogło chodzić na Nowy Rynek sześć razy dziennie i z żalem patrzeć na czwartą kondygnację budynku o numerze 63. I dla niewtajemniczonych: w tym budynku nie ma windy.
Cytować
 
 
#21 2012-12-05 21:04
Składka wynosi 85 zł. Do leszczyńskiego okręgu należy ok. 8000 wędkarzy, co daje 680 tysięcy zł. A Poznań "życzy" sobie od nas 650 tysięcy, czyli praktycznie cały nasz budżet za wędkowanie na "swoich" wodach, które leżą w naszym okręgu. To nie są już zwykłe kpiny, to jest bezczelne naigrawanie się z leszczyńskich wędkarzy.
Cytować
 
 
#22 2012-12-06 09:49
Koledzy proponuję policzyć koszt naszego hobby tj.składki, ilość zakupionych zanęnt,przynęnt,sprzętu,spalonego paliwa itp. A wszystko to dla bezrybnych wód.A wyjazd np.do Norwegii kosztuje ok.3500zł.i można się powyżywać.O innych tańszych i bliższych łowiskach zagranicznych nie wspomnę.Mi to daje do myślenia.
Cytować
 
 
#23 2012-12-12 13:03
OStatno bylem swiadkiem na woniesciu jak odlawiali siecia ryby..tylko nie wiem kto stwierdzili ze maja prawo...dla mnie pzw to stare lesne dziadki..,nie wazne czy leszno czy poznan..xzalezy im na kasie a ryb coraz mniej..jak sa w lesznie tacy madrzy to niech wezma pare wod poznaniowi i niech zarybia..to jest gadanie...pamietam gdy woniesc byl pod wladzami pzw leszno...i co?? 20 m ode mnie lodka koles wyciagal sieci bo podobno mogl i mial pozwolenie z pwz leszno..daje to do muyslenia
Cytować
 
 
#24 2012-12-12 15:20
Wonieść nigdy nie był PZW Poznań - jesteś niedoinformowany, a wody chętnie weźmiemy i zarybimy nie prowadząc odłowów gospodarczych jak jak Poznań - jeden z ostatnich okręgów, lub nawet ostatni prowadzący odłowy gospodarcze w PZW
Cytować
 
 
#25 2012-12-16 13:24
Cytuję do qba:
Wonieść nigdy nie był PZW Poznań - jesteś niedoinformowany, a wody chętnie weźmiemy i zarybimy nie prowadząc odłowów gospodarczych jak jak Poznań - jeden z ostatnich okręgów, lub nawet ostatni prowadzący odłowy gospodarcze w PZW

Nigdy nie był ale jest! Leszna też nigdy nie był i nie jest. Nie da sie tak po prostu wód wziąć.
Cytować
 

Dodaj komentarz

reklama
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.

Kod antysapmowy
Odśwież

reklama